Zpět na článek

Diskuze: Vybíráme procesor

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

blahorodje@
blahorodje@
Level Level
31. 1. 2006 06:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chces ho aj taktnut?
Ja mam CPU: AMD Sempron64 2500+box L2 cache256...
Mam ho taktnuty zo 1.4GHz na 2.0-2.1GHz.Rating mi vyhodnotilo na urovni Sempronu 3400+.
Myslim si ze sme to tu uz par krat obkecavali,proste napr. pri hrani hier je dost podstatna velkost case,vlastne aj Orel ma tam clanky,tak si to najdi.
Osobne by som zobral uz radsej Sempron64 2800+/256cache/,dobra cena a po taktnuti dobry vykon...

starmen
starmen
Level Level
4. 10. 2005 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měření opravdové spotřeby a odhadování spotřeby sandrou jsou dvě rozdílné věci. 315W je opravdu blbost. To už je víc jak třetina co mají levné rychlovarné konvice... (800W) :-)
Můj PC v době, kdy měl konfiguraci
Thorton 2000+@2000MHz, 512MBRAM, R9500PRO@385/283, 120GB IBM 7200 r.p.m., DVD-ROM, DVD+/-RW, 19" CRT Philips 109S (primary), 17" LCD LG L1730B (secondary)
si při startu systému bral necelý ampér (měřeno ampérmetrem mezi zdrojem a zásuvkou) VČETNĚ obou monitorů a reproduktorů DTT2200 (5.1)!!!... při plné zátěži cca 1A - možná malinko nad (1,05A nebo tak nějak). tzn. celá sestava i s oběma monitory si brala při plné zátěži něco málo přes 230VA příkonu.

sice nevím, co máte za chladič na CPU, nicméně pochybuju, že nějaký ultra chladič a víte co by se stalo kdyby ta malá křemíková destička opravdu vytopila 315 W ???? Nemluvě o lokálním přehřívání a rychlosti odvodu tepla samotným jádrem a heatspreaderem.

P.S. Itanium2 má spotřebu(~=tepelný výkon) něco kolem 200W a plno subjektů jej domítlo už jen kvůli spotřebě (např. tuším google). Opteron, který začínal na serverovém poli z mizivého zastoupení AMD by v takovém případě byl pohřben úplně.

starmen
starmen
Level Level
4. 10. 2005 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen Jo ještě drobnost.. ta plná zátěž nebyla s GK (pouze CPU)... takže s graficky intenzivním testem by to bylo trochu víc (odhadem 30VA)

DavesMan
DavesMan
Level Level
25. 3. 2005 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co máš proti prvničkám? :-)))))

WoSSa
WoSSa
Level Level
25. 3. 2005 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dik!!:)

WoSSa
WoSSa
Level Level
24. 3. 2005 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A kdyz tam neni nic na Windows XP???

WoSSa
WoSSa
Level Level
23. 3. 2005 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A prosim te nemohl bys mi poradit odkud to mam stahnout?

WoSSa
WoSSa
Level Level
23. 3. 2005 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak se daji zvysit otacky vetraku na CPU???

guzii
guzii
Level Level
23. 3. 2005 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WoSSa Foukej do něj ;) .... no a nebo ho zkus zapojit do napájení :D

WoSSa
WoSSa
Level Level
22. 3. 2005 22:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A jak se daji nastavovat otacky vetraku???

WoSSa
WoSSa
Level Level
21. 3. 2005 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A to mas box nebonovej chladic??

WoSSa
WoSSa
Level Level
20. 3. 2005 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A normalni teplota za normalnich podminek je zhruba jaka??

WoSSa
WoSSa
Level Level
17. 3. 2005 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam Athlon64 3200+ a chtel bych se zeptat na kolik jde az nataktovat a jestli to jde i z puvodnim chladicem??

WoSSa
WoSSa
Level Level
17. 3. 2005 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WoSSa A jaka je teplota po pretaktovani??

guzii
guzii
Level Level
11. 3. 2005 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale co je výrobní cena? Musíš do toho ještě započítat zmetkovost + vývoj atd. ;)

OK2VUV
OK2VUV
Level Level
3. 3. 2005 06:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento způsob výběru jsem už měl v hlavě od září 2004, ale podařilo se to zrealizovat až s prvním A64.
Pro upgrade jsem vybral právě tento. Teplota v klidu 35°C, PC běží cca 8 hodin denně, takže úspora na energii a hodlám vyzkoušet nějaký 64 bit systém a aplikace. Původní PC byl z roku 1997, tak doufám, že tento taky chvíli vydrží s dechem.

starmen
starmen
Level Level
2. 3. 2005 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

osobně s Vámi v podstatě souhlasím, ale je třeba si uvědomit (jak správně píšete), že to je pro laiky... a teď otázka... kolik laiků používá unix/linux ? kolik laiků si na x86 nainstaluje MacOS ? V drtivé většině bohužel budou mít OS od M$, který prostě 64b není...

Achomus
Achomus
Level Level
1. 3. 2005 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne, to beztak pise clovek co se vylozene bavi tim jak nas vytaci, jinak full support for AMD :)

Achomus
Achomus
Level Level
1. 3. 2005 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jednoznacne FSB, teda pokud mas pameti co jsi psal, jinak muze se stat, ze nejake pameti to nevezmou.

Achomus
Achomus
Level Level
1. 3. 2005 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zrejme si nepochopil, to nic, to nevadi. Kdyz ten vykon potrebujes tak proc ne, ten clanek je psan pro laickou verejnost, ja osobne mam na praci taky 64 3500+ a taky na hry, ale pokud si toto koupi laik, tak je to trosku zbytecne a plne mu staci neco mene vykoneho. radeji nekritizuj dokud nedoctes celej clanek a nepochopis komu je urcen.

starmen
starmen
Level Level
1. 3. 2005 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

50W rozdílu udělá myslím víc...
5024365 = 438000 Wh tj 438kWh. 1kWh stojí něco kolem 4Kč tzn. 4*438 tj. něco kolem 1700 Kč... za 3 roky to je cca přes 5k a máme na nový Mainstream CPU.. :-)

Jan Dudek
Jan Dudek
Level Level
28. 2. 2005 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozdíl mezi AMD 3000+ a AMD 3500+ je minimální. AMD 3500+ smysl nemá ani pro lidi, co vyžadují špičkový výkon ve hrách, totéž může nabídnout AMD 3000+. Vůbec bych tady nepletl elektřinu, nemyslím, že by se tak dalo ospravedlnit koupi dražšího procesoru, protože jestli byste ušetřili pár korun za den, bylo by to moc. Nevěřím, že by vám to dalo za rok tisícovku a to byste ten procesor musel immerwere zatěžovat. a nezapomínejte, že AMD 3000+ jde přetkatovat tak že výkonnostně 3500+ zastíní. AMD 3500+má smysl pro lidi, co mají ty peníze a chtějí mít dobrý pocít, že mají super procesor.

Achomus
Achomus
Level Level
1. 3. 2005 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Dudek Ne tak docela souhlasim, jednak v praci napr Proe a v podobnych aplikacich se to hodi, ale jinak taky zalezi na dostupnosti. Dnes jiz potize nejsou, ale v dobe kdy jsem to kupoval ja, tak 3000+ nebylo proste k dispozici.

Jan Dudek
Jan Dudek
Level Level
28. 2. 2005 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celý článek byl zaměřen na desktopové procesory a v tomto ohledu jsou procesory pro Socket 939 nejvyšší řadou AMD. Opterony a spol. je hlavně serverový procesor, který není dělaný na to, aby se strkal do desktopů.

Jan Dudek
Jan Dudek
Level Level
28. 2. 2005 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem student ekonomie a proto vím, že je potřeba se chovat racionálně :). Ono nelze přemýšlet nad tím, co bude v daleké budoucnosti. Taky proto jsem se nepouštěl do věštění budoucnosti co nás čeká a možná ... mine či nemine :) Je důležité vycházet ze současné či velmi blízké budoucnosti a počítat s tím, co právě je. Ano, procesory morálně stárnou (nikoliv však výkonnově - pořád máte to co jste si koupili), ale myslím, že byste to neměli řešit. Prostě vyberte nějakou vhodnou variantu pro vás a řeště další věci. Já jsem si třeba teďka taky koupil nový foťák Canon 300D za 23000 Kč. Je teďka sice nový model Canon 350D, ale vůbec mě to nemrzí, protože jsem si koupil ten foťák nejlevnější co šlo a další penize radší investuju do objektivů než abych škudlil na Canon 20D, který je o 15 tisíc draží a funkčně velmi podobný.

Jan Dudek
Jan Dudek
Level Level
28. 2. 2005 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bartoyn už opravdu nejsou to pravé ořechové. Vřele nedoporučuju. Je to slepá platforma. Za stejnou cenu jde koupit 90 nm Sempron s K8 jádrem a 256 kB cache.

evajosk
evajosk
Level Level
25. 2. 2005 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To nemáš pravdu. Vedoucí který většinou nic nedělají dostanou nejlepší PC a potom ty jejich vysloužilé dostanou ty pod ním.

evajosk
evajosk
Level Level
25. 2. 2005 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To nemáš pravdu. Vedoucí který většinou nic nedělají dostanou nejlepší PC a potom ty jejich vysloužilé dostanou ty pod ním.

Reklama
Reklama